Educación para la inclusión: análisis del proceso de pedagógico de personas sordas que ingresan a la educación superior
Contenido principal del artículo
Resumen
This article is established under the normative framework of academic scenarios by pro-therapeutic and professional cycles that not only condition teaching, but also brings with it a variety of challenges for the participation, learning and academic quality of people with hearing disabilities. The objective of the study is to establish pedagogical processes aimed at guaranteeing access to formal education for people with hearing impairment. For this reason, for this purpose, the qualitative methodology and the technique called case study are proposed as a research method, which allows us to reveal the characteristics of a specific group of students and their teaching-learning treatment in both universities., scenarios of academic participation. This allowed the research group to define a pedagogical inclusion model, implementing a methodology based on the development of skills aimed at deaf people who start their training process.
Descargas
Detalles del artículo
Esta revista ofrece acceso gratuito a su contenido a través de su sitio web siguiendo el principio de que poner la investigación a disposición del público de forma gratuita favorece un mayor intercambio de conocimiento global.
El contenido web de la revista se distribuye bajo un
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)
Los autores pueden adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva para la distribución de la versión del trabajo publicado, siempre que se indique la publicación inicial en esta revista. Se permite y se recomienda a los autores difundir su trabajo a través de Internet antes y durante el proceso de presentación, lo que puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas del trabajo publicado.
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0)